Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Thursday, June 16, 2016

Kepenatan...

Ya, hanya itu yang aku rasakan saat ini...

Namun hidup perlu diteruskan malah aku syukur kerana masih diberi peluang olehNya untuk melalui Ramadhan lagi. Satu nikmat yang wajib disyukuri...

Jujur, aku masih merasa canggung melalui Ramadhan kali ke-2 tanpa Abah di sisi. Sesekali air mataku tumpah jua saat teringat akan momen2 akhir bersama Abah. Pesan akhir Abah juga masih terngiang2 di telingaku ini.

"Kita ini semua ahli syurga. Jagalah solat."

Pesan yang insyaAllah akan aku pertahankan selagi jasad masih bernyawa...

Ramadhan kali ini tidak jauh beza dengan tahun sebelumnya. Aku dan Ummi serta MakTeh berbuka dan bersahur bersama. Masih mencari titik keselesaan meski sudah genap setahun tinggal sebumbung...

Tahun ini pula waktu aku sarat dengan urusan kerja yang terasa begitu menyesakkan dada namun aku tiada pilihan melainkan untuk melangsaikannya.

Penat? Sangat. Kekadang terasa tidak berdaya untuk meneruskan langkah tetapi mengalah bukan jalan penyelesaiannya. Hidup ini bukan untuk diri sendiri...

No comments: