Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Sunday, January 3, 2016

Resit2

Bismillahirrahmanirrahim...

Rutin tahunan apabila masuk tahun baru iaitu menapis resit2 tahun sebelumnya terutama resit2 pembelian buku & majalah. Pendek kata, resit2 yang boleh digunakan untuk rebat cukai pendapatan tahun lepas.


Ya, memang perangai aku akan longgokkan resit2 tersebut di dalam satu kotak dan dari semasa ke semasa aku akan tapis iaitu simpan yang perlu dan buang yang tidak perlu. Ada kawan aku yang namakan aku Ratu Resit kerana tabiat aku yang gemar simpan resit untuk setiap pembelian. Adakalanya tabiat aku ini berguna juga terutama jika perlu menukar barangan yang telah dibeli. Jika tidak, pasti pertukaran barang tidak akan dilayan jika tiada resit sebagai bukti pembelian. Yang pasti, malam ini bukan resit saja yang telah ditapis tetapi barang2 peribadi yang lain juga. Serius, aku benar2 ingin permulaan yang baru. Permulaan yang lebih bermakna buat diri sendiri dan insan2 tersayang. Yang lalu jadikan pengalaman dan pengajaran, masa hadapan hadapi dengan penuh semangat. InsyaAllah.

No comments: