Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Saturday, January 2, 2016

Membela Besi

Bismillahirrahmanirrahim...

02012016. Akhirnya, hari ini aku nekad untuk baiki penghawa dingin kereta yang dah rosak sejak tahun lepas. Ini kali kedua ia rosak sebenarnya. Dulu dah tukar compressor recond. Bertahan setahun je. Kali ni rosak lagi. Aduhai inilah antara risiko bila membela besi. Bertabah jelah tukar lagi. Kalau tak tukar, enjin boleh overheat dan sebabkan kerosakan lain yang lebih teruk pula. Suka atau tidak, tukar sajalah.


Nak dijadikan cerita, setahun jugalah dashboard kereta aku ni tak boleh dibuka. Gara2 anak buah yang kini jauh di mata tapi dekat di hati, Nur Qaisara Aminah, punya angkara. Diletaknya gam gajah pada dashboard. Tertutup rapatlah ia tak boleh dibuka. Aku pula malas nak ikhtiar untuk buka memandangkan barang2 dalam tu tidak berapa penting. Yang pasti, pampers tu dah berkepam dalam dashboard. 


Lama juga nak baiki kerosakan sambil alang2 terus servis. Bertabahlah menunggu siap. Aku pula jenis suka tengok apa yang dibuat pada kereta tu. Saja nak faham. Tidaklah buta2 je aku bayar nanti.


Permulaan tahun baru yang lebih menyamankan harapnya...

No comments: