Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Sunday, December 27, 2015

Rindu Membawaku Ke Sini...

Bismillahirrahmanirrahim...


27/12/2015. Seawal pagi aku sudah ke sini. Menjenguk pusara Abah. Perlahan air hangat mengalir saat aku mendekatinya. Rindu itu begitu menggamit hatiku. Aku rindu segala2nya tentang Abah. Lelaki yang banyak bersabar melayan kerenah aku dan menerima aku seadanya. Ya, dia bukan seorang ayah yang sempurna tapi dia sempurna buat aku dan adik-beradik. Aku hadiahkan Yaasin buat Abah. Lama aku berteleku di situ, mengimbas kenangan2 lalu yang masih jelas di ingatanku. Aku hanya ingin mengenang yang indah2 sahaja. 

"Ya Allah, Kau lapangkanlah kubur Abahku dengan seluas2nya, peliharalah dia daripada azab kubur, tempatkanlah dia bersama orang2 yang salih dan masukkanlah dia ke dalam syurgaMu tanpa hisab."

No comments: