Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Wednesday, April 1, 2015

Tentang Abah: 1 April

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah. 
Aku baru terima panggilan daripada pejabat memaklumkan yang cuti separuh gaji yang aku mohon telah diluluskan oleh Ketua Jabatan. 
Aku sebenarnya sudah nekad.
Sama ada cuti diluluskan atau belum, aku tetap akan mula bercuti pada hari ini.
Tiada kaitan dengan GST pun. Eh? 

Aku syukur kerana tahu kelulusan ini diluluskan dengan segera hasil bantuan kawan2 di samping doa yang tidak putus kepadaNya.
Yakinlah dengan kuasa doa, sama ada daripada diri sendiri mahupun daripada insan2 lain.
Janji Allah pasti benar.

Kini tumpuanku hanya kepada untuk menguruskan Abah bersama bantuan adik-beradik yang lain.
Syukur kerana masing2 memainkan peranan mereka seadanya.

Bila direnung2, ujian ini seolah2 jawapan kepada doaku selama ini.
Aku semakin nampak akan hikmah di sebaliknya.
Yang pasti, kita semua bakal menyusul cuma laluannya saja yang tidak kita ketahui.
Ini jalan yang ditentukan untuk Abah.
Kami hanya menjalankan tanggungjawab sebagai anak dengan sehabis baik.
Selebihnya, kepada Allah jua kami berserah. 


1 comment:

Nurul said...

Alhamdulillah