Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Wednesday, April 29, 2015

Putaran Kehidupan

Bismillahirrahmanirrahim...


(Secret Recipe,  Presint 4 Putrajaya)

Alhamdulillah, selesai menghabiskan semangkuk japanese soba.
Lapar kerana tengahari tadi aku tak sempat makan.

Akhir2 ini aku sering terfikir bahawa inilah putaran kehidupan.
Kelahiran, kehidupan dan kematian.
Setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati.

Abah baru sahaja kembali kepada Yang Maha Pencipta pada awal bulan ini.

Kemudian kami terima berita yang tahun ini bakal menerima kelahiran 4 orang anak saudara termasuk sepasang kembar.

Tengahari tadi pula menerima berita kematian bekas rakan sepejabat yang terlibat dalam kemalangan sewaktu pulang dari bertugas di Permatang Pauh.
Benarlah, kehidupan ini sebenarnya sangat rapuh.
Bila2 masa sahaja Allah boleh ambil nyawa kita.
Sama ada kita bersedia atau belum, itu tidak menjadi persoalan.

Merenung putaran ini, aku terfikir di manakah putaran aku akan terhenti?
Doaku semoga saat itu aku sudah bersedia dan terhenti pada noktah yang baik.

Al-Fatihah buat arwah Haji Imran Kamali.
Semoga ditempatkan bersama orang2 yang soleh.
Kami bakal menyusul jejakmu...

No comments: