Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Tuesday, April 28, 2015

Aiskrim Kelapa Muda

Bismillahirrahmanirrahim...

Ini kisah hujung minggu lepas.
Hari Ahad.
Hajat asal nak pusing2 cari tempat untuk minum petang saja.
Tiba2 aku terasa macam dah lama tak masuk UIA.
Rindu pulak. 
Jadi aku bawa Ummi dan MakTeh masuk UIA dan sempat singgah di Bank Islam. 
Keluar dari UIA, aku memandu ke arah Sungai Pusu.
Tiba di simpang 3, aku nampak deretan kedai makan tapi aku berhenti di kedai pertama sebab nampak papan tanda tulis aiskrim kelapa muda.
Nama kedai tu 'BAI KRAPRAW SEAFOOD'.
Macam menarik.
Teringin nak cuba.
Aku terus pesan 3 set untuk kami tanpa tanya berapa harga untuk 1 set.
Kemudian kami tengok menu tapi tak tahu nak makan apa sebab semua nampak agak berat. 
Kami nak makan yang ringkas2 je.
Akhir sekali, kami pesan bubur nasi bersama lauk ikan masin dan sotong kering.

Ok, mula2 datang aiskrim kelapa muda.
Nampak pun dah menarik.
Bila makan, wah memang sedap!!!
Isi kelapa pula memang betul2 muda. 
Aiskrim kelapa dicamput dengan pulut, buah kabung, kacang tumbuk dan di bawah aiskrim diletak potongan roti.
Memang kena dengan selera kami.


Tak lama kemudian datang pula nasi bubur berlauk.
Mula2 tengok bubur, aku cakap,

"Mak ai, banyaknya bubur. Mana boleh habis ni."

Konon.
Bajet nak diet.
Sekali bila suap, terus ceduk sampai habis licin. 
Memang sedap rasa masam2 manis lauk dimakan dengan bubur.
Ummi pun sama juga laju habiskan bubur.
Siap cakap nak cuba masak lauk tu di rumah pula. Hahaha.


Bila dah habis makan baru aku tanya berapa harga 1 set aiskrim. 
RM5 sahaja.
Pada aku, memang sepadan harga yang dikenakan untuk 1 set yang mengenyangkan. 
Untuk bubur pula, hanya lauk dikira RM3 setiap jenis.
Harga bubur pula percuma dan boleh ditambah jika tak cukup.
Jumlah? Hanya RM21 sahaja.
Aku bagi 5 bintang dan pasti akan datang lagi ke sini.

No comments: