Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Wednesday, March 25, 2015

Tentang Abah: Luahan Rasa

Bismillahirrahmanirrahim...

(Surau Ibnu Sina, HUKM)

Satu perkara yang cukup menyentuh hatiku adalah apabila melihat begitu banyak bentuk2 pertolongan yang diterima sama ada daripada rakan2 ataupun insan2 yang baru dikenali. 

Pertolongan dalam pelbagai bentuk yang mempermudahkan laluan ujian yang sedang kami lalui ini.

Aku yakin semua ini berlaku dengan izinNya jua dan benarlah bahawa pertolongan Allah itu sangat dekat.

Kekadang aku merasa sangat malu kerana aku tahu aku ini pendosa namun rahmatNya tidak pernah putus menghujani hidup ini.

Sehingga aku terfikir, kebaikan apakah yang telah aku lakukan sehingga pertolongan Allah tidak pernah putus diterima di saat kami berdepan waktu2 sukar begini. 

Sungguh aku rasa sangat kerdil dan selemah2 manusia. 

Aku dan adik-beradik masih menunggu urusan Abah untuk didiscajkan selesai. 
Banyak perkara yang perlu disediakan sebelum kami boleh membawa Abah pulang. 

Robbi yassir wala tua'ssir!

No comments: