Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Tuesday, March 24, 2015

Antara Ilustrasi Dan Realiti

Bismillahirrahmanirrahim...

Restoran D'Sengoti, Cyberjaya.
Tempat ini antara lokasi kegemaran aku untuk menikmati masakan panas versi Pantai Timur.
Sudah beberapa kali aku ke sini, bersama keluarga dan juga kawan2.
Malam ini usai menjenguk Abah di HUKM, aku bawa keluarga ke sini untuk makan malam.
Itu pun selepas kami menunaikan solat Maghrib di Masjid Cyberjaya, antara lokasi kegemaran aku akhir2 ini meskipun aku agak kurang gemar dengan kedudukan tempat wuduk wanita yang terletak bersebelahan dengan tempat wuduk lelaki. 
Opppsss tapi bukan cerita tentang masjid yang aku nak kongsi tetapi hidangan yang jauh beza antara yang ditunjukkan dalam menu dan realiti. 
Pesanan ni pula bukan aku yang buat tapi adik perempuan aku, Makteh.
Aku pun tak perasan MakTeh ada pesan udang tandori ni.
Lebih menyayat hati bila pesanan ni hanya siap lepas kami semua selesai menghabiskan pesanan masing2. 
Bila pekerja kedai tu letak je pesanan MakTeh atas meja, aku terus rasa kelakar. 
Biar betul! 
Dengan saiz udang yang kecil gila, lidi pula rentung. Hahahaha...
Memang jadi bahan lawak tapi dengan perangai aku yang memang pantang bab2 hak pengguna ni, terus aku bangun bawa pesanan tu dan pulangkan balik. 
Pesanan dibatalkan. Veto!
Gila apa, nak bayar RM7 untuk pesanan rentung macam tu. 
Memang lain sungguh dengan yang ditunjukkan dalam menu. 
Kalau beza sikit2 tu oklah masih boleh diterima tapi yang ni memang tak terjangkau dek akal.
Tergamak betul ditandorikan udang kecil gila tu.

Gambar dalam menu


Realiti - kecil dan rentung

Sara tolong MakTeh habiskan cheese naan

Akhirnya, MakTeh makan cheese naan je.
Sampai sekarang aku masih rasa lawak lagi bila teringat insiden udang kecil terbakar rentung ni.
Yang penting, gunakan kuasa sebagai pengguna apabila servis atau barang yang diterima tidak seperti yang dijanjikan.
Hilang sekejap rasa letih seharian di hospital lepas gelak tengok udang rentung. Hahahaha....

No comments: