Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Sunday, February 1, 2015

DIY

Bismillahirrahmanirrahim...


Arah pusingan jam: 

Gambar 1 - Sebelum.

Gambar 2 & 3 - Bahan2 yang diperlukan.

Gambar 4 - Selepas.

Kos? RM10 sahaja.

Akhirnya, selepas sebulan lebih insiden paip patah, baru hari ini aku merajinkan diri ke kedai hardware terdekat dan membeli barangan yang diperlukan untuk membaikinya. Lucu pula bila ada yang komen aku hebat sebab dapat baiki sendiri. Entahlah, hebat di mata orang tapi biasa saja di mata aku. Jujur, bagi aku kerosakan macam ni adalah biasa saja dan boleh guna logik untuk membaikinya. Lainlah kalau perlu tebuk dinding dan segala macam yang susah, memang aku akan panggil tukang paip juga. Samalah macam kes aku tukar paip mesin basuh sebelum ni. Bukan nak riak ya tapi mungkin sebab dah biasa buat sendiri, maka tak jadi masalah pada aku untuk baiki sendiri. Lagipun memang aku minat kerja2 DIY ni. Boleh kata passion juga lah malah aku sanggup tekun buat sampai siap. 

Kesimpulannya, aku puas hati sebab dapat baiki sendiri paip dengan kos yang minima!  

No comments: