Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Thursday, September 18, 2014

Demi Sahabat

Bismillahirrahmanirrahim...

Lokasi: KLIA

Aku gagahkan diri bertolak seawal jam 4 pagi ke KLIA untuk menemui seorang sahabat yang akan berlepas ke New Zealand untuk bersama suami. Tiba di KLIA sekitar jam 4.50 pagi dan suasana lengang. Aduhai, cuak pula rasanya. Untuk menghilangkan rasa mengantuk, aku berjalan2 memerhati keadaan sekeliling dan ragam manusia. Semua kedai pula masih belum beroperasi kecuali restoran makanan segera. Operasi hanya akan bermula pada jam 6 pagi. Memang jenuh dibuatnya tapi demi sahabat, aku tabahkan hati dan bersabar. 

Akhirnya, Ikhlas tiba pada jam 6.30 pagi dan aku pula sempat mengalas perut dengan secawan kopi. Sempatlah kami bertemu dan berbual2 sementara menunggu waktu berlepas. Sekitar jam 7.30 pagi, Ikhlas bergerak untuk memasuki balai berlepas dan dengan tidak semena2, aku jadi sebak. Gugur juga airmataku sewaktu kami berpelukan. Untuk apa airmata itu gugur, hanya Allah yang Maha Mengetahui. Banyak yang telah berlaku di antara kami sepanjang hampir 10 tahun usia persahabatan. 


Semoga Ikhlas berbahagia bersama suami di bumi asing tapi bakal menjadi 'rumah'nya untuk beberapa tahun mendatang. 

Aku pula segera bertolak ke pejabat dan sempat punch-in pada jam 8.27 pagi. Fuh!