Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Sunday, August 3, 2014

Kembali Berpeluh

Bismillahirrahmanirrahim...


Pagi ini aku paksa diri untuk menunaikan janji kepada diri sendiri. Kembali ke trek larian seperti rutin sebelum Ramadhan. Mengejutkan apabila aku berjaya memecahkan rekod larian sendiri. Ya, aku lebih suka bersaing dengan diri sendiri kerana aku percaya setiap orang punya keupayaan yang berbeda. Berusahalah memenuhi piawai sendiri untuk mengelakkan tekanan. Love what you are doing! 


InsyaAllah, selepas ini akan kembali aktif membakar lemak setiap hari selepas waktu kerja demi mencapai target berat ideal pada hujung tahun ini. Ya, aku yakin boleh melakukannya! Sungguh, aku serik memiliki berat badan berlebihan dan tidak cakna kepada keselesaan diri sendiri. Sayangi diri sendiri sebelum menyayangi diri orang lain. Paling penting, perbetulkan niat kerana itu titik penentunya. Bagi aku, niatnya adalah untuk mudah ibadah dan tidak membebankan hidup orang lain jika aku ditimpa sakit. Cantik hanya bonus dan kecantikan dalaman adalah lebih utama. 

Jom sihat! 


No comments: