Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Monday, September 9, 2013

Sepetang Bersama Adik2

Bismillahirrahmanirrahim...

8 September 2013 - Saya dan adik2 berjanji untuk berjumpa di Kondominium Semarak yang kami namakan Bakarians Guesthouse (BG) untuk tujuan pembersihan selepas penghuni terakhir menyewa selama 17 hari. Kami turut membawa hidangan makan tengahari secara potluck kerana merancang untuk makan tengahari bersama. Saya bertolak daripada teratak pada jam 11 pagi dan tiba di sana sekitar jam 12.30 tengahari selepas singgah di beberapa tempat terlebih dahulu untuk membeli sedikit barang keperluan.

Apabila semua sudah tiba, kami terus menjamu selera kerana perut juga sudah berkeroncong minta diisi. Saya pastinya seronok dapat berjumpa mereka terutama si kecil Qaisara dan Izzani. Kelakar sungguh melihat keletah Qaisara yang begitu aktif berjalan kerana baru sahaja 'mendapat lesen' untuk berjalan selepas hari raya baru2 ini. Tidak berhenti2 dia berjalan mengelilingi kawasan rumah.


Izzani pun tidak lama lagi pasti bakal menyusul jejak Qasisara juga. Dapat saya bayangkan yang mereka pasti akan berlari berkejar2an di mana2 sahaja.


Bila perut sudah diisi dan solat juga sudah ditunaikan, operasi mula dijalankan sedikit demi sedikit. Masing2 membersihkan ruang2 yang ada dan membuang sampah sarap yang ditinggalkan oleh penghuni.







Kami tinggalkan BG sekitar jam 6 petang dan saya terus memandu ke Putrajaya untuk ke Masjid Putra sebelum kembali ke teratak bagi melepaskan lelah, menanti hari baru muncul. Meskipun keletihan, saya puas kerana dapat menghabiskan masa bersama mereka. 

No comments: