Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Monday, September 9, 2013

Mandi Laut

Bismillahirrahmanirrahim...

1 September 2013 - Seawal pagi saya bangun untuk membeli sarapan sebagai bekal kami ke pantai nanti. Adam dan Adeef pula segera bangun apabila saya memanggil mereka. Begitu teruja mereka untuk mandi laut meskipun ia sudah kali yang tidak terhitung lagi. Sebenarnya saya juga teruja untuk mandi laut kerana sudah agak lama tidak mandi kolam atau laut, tetapi kenalah cover line di hadapan anak2 buah. Hehe. 


Kami berjalan kaki lagi untuk ke pantai dan kelihatan suasana pantai yang lengang. Inilah yang saya gemar apabila mandi laut di kampung, aman dan tenang.


Sebelum mandi, kami alas perut dengan sarapan yang saya beli pagi tadi.




Pantai ini (Pantai Teluk Lipat) sememangnya istimewa buat kami sekeluarga. Di sini kami membesar. Justeru banyak cerita suka duka yang tersimpan di sini.



Namun begitu, sedikit kecewa apabila melihat sikap tidak bertanggungjawab sesetengah pihak yang sesuka hati membuang sampah sarap merata2 di sekeliling kawasan pantai. 

Apapun, kami tetap menikmati mandi laut tetapi terpaksa berhenti apabila hujan rintik2 mula turun. 


No comments: