Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Thursday, September 5, 2013

Kau Pergi Jua

Bismillahirrahmanirrahim...



"Setelah 2 tahun lebih bersama, malam ini kau pergi jua. Pergi yang takkan kembali lagi. Relaku dengan pemergianmu bukan tanda kebencian tetapi mengertilah bahawa segala yang ada di dunia ini hanya fana semata. Namun begitu, segala kenangan kita bersama akan tetap mekar di hati sanubariku. Aku yakin pemunya yang baru akan menjagamu dengan baik kerna aku dapat melihat kesungguhannya yang sanggup datang dari jauh, lewat tengah malam demi untuk memilikimu. Berbahagialah dikau di tempat yang baru."

Agak terkejut juga saya tadi menerima panggilan bertalu2 pada jam 11.45 malam saat saya sudah lena diulit mimpi. Apa tidaknya, janji asal adalah pada jam 10 malam tetapi tiada sebarang berita diterima sama ada jadi atau tidak dan saya juga sudah teramat mengantuk. Lalu saya beranggapan dia mungkin telah membatalkan hasrat untuk membelinya. Ternyata dia punya kesungguhan mendapatkan pengangkutan sehingga menyebabkan kelewatan. Mujur saya terbangun dan terbuka hati untuk membalas panggilan ke4 yang dibuatnya. Pening sekejap kepala saya kerana terbangun dengan secara tiba2. Ternyata dia sudah hampir dengan teratak saya dan saya terus bersiap menerima kedatangannya bersama lori. 

Tersenyum lebar dia apabila saya memulangkan RM20 daripada jumlah RM200 yang diberikan kepada saya. Itu harga asal yang dipersetujui bersama tetapi saya kurangkan kerana kesungguhannya yang ditunjukkannya. Sebelum ini sudah beberapa kali ada yang datang merisik untuk membelinya tetapi hanya hangat2 tahi ayam sahaja. Justeru, ada kewajaran di situ untuk saya mengurangkan sedikit harga atas usaha yang telah ditunjukkannya. 

Kini ruang itu kosong dan saya masih memikirkan sama ada untuk mencari penggantinya atau tidak.

Wallahua'lam.

No comments: