Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Saturday, September 21, 2013

Cik Jah Ke UK

Bismillahirrahmanirrahim...

19 September 2013 - Demi untuk menghantar Cik Jah (CJ) dan keluarga yang bakal berlepas ke UK untuk melanjutkan pelajaran, saya dan Arab gigih merencana pergerakan untuk ke KLIA. Secara kebetulan, suami Arab bertugas di luar kawasan dan saya menawarkan diri untuk membawa Arab dan anak2 ke KLIA malah saya seronok melakukannya kerana sudah agak lama juga tidak berjumpa anak2 Arab, Izzah dan Dzaafir.

Usai waktu pejabat, saya terus ke tempat pertemuan yang dijanjikan untuk makan malam terlebih dahulu. Dari situ, kami bergerak ke rumah Arab untuk solat Maghrib dan Arab mempersiapkan anak2nya. Kami bertolak ke KLIA sekitar jam 8 malam melalui lebuhraya dan perjalanan ke sana hanya memakan masa selama setengah jam sahaja. 


CJ dan keluarga sudah berada di KLIA sejak jam 7.30 malam dan ketibaan kami memang tepat pada masanya kerana CJ baru sahaja selesai urusan di KLIA dan hanya menunggu masa untuk memasuki balai berlepas. 




Sayu hati dan kagum pun ada juga apabila melihat kegigihan CJ dan suami yang membawa 4 orang anak ke sana dan pada masa yang sama sedang mengandungkan anak kelima. Turut serta adalah emak CJ sepanjang tempoh pengajian selama 12 bulan kelak. Usai bersalaman dengan CJ, saya dan Arab bertolak pulang sekitar jam 10 malam. Tiba di rumah Arab pada jam 10.30 malam dan tiba di teratak sendiri pada jam 11 malam. Bohonglah kalau saya katakan yang saya tidak penat tetapi saya amat berpuas hati kerana dapat menunaikan hasrat berjumpa teman baik sebelum dia meninggalkan Malaysia. Namun kepenatan saya rasanya tidak dapat disamakan dengan kepenatan Arab yang perlu menguruskan anak2 dan saya gembira kerana dapat membantu dia. Memang sudah agak lama juga kami tidak meluangkan masa bersama begitu sebaik menamatkan pengajian dan mula memasuki alam pekerjaan. 

Selamat berjaya buat CJ dan keluarga. Siapa tahu jika ada rezeki saya juga bakal menyusul ke sana suatu hari nanti :)

No comments: