Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Wednesday, July 24, 2013

Sahabat

Bismillahirrahmanirrahim...

Usai menghantar tesis kepada penaja di Putrajaya semalam, saya hubungi Arab untuk bertanya khabar setelah mendapat tahu yang dia jatuh sakit. Sangka saya dia masih berehat di rumah tetapi rupa2nya dia sudah kembali ke pejabat. Lalu saya singgah untuk menjenguknya di pejabat.

 
Terasa sedikit janggal juga apabila saya dan Arab kini bertugas di lokasi yang berbeza.  Apa tidaknya, dahulu setiap kali berpeluang pasti kami akan keluar untuk makan tengahari bersama terutama pada hari Jumaat. Kemudian kami ditakdirkan melanjutkan pengajian di UTM dan Alhamdulillah sudah sama2 berjaya menamatkan pengajian.
 
Pun begitu, inilah yang dinamakan kehidupan. Sentiasa akan berhadapan dengan perubahan namun perubahan itu tidak akan mengubah perhubungan sedia ada meskipun perhubungan yang baru akan terjalin. Malah ia akan lebih menjadikan kehidupan ini lebih menarik dan insyaAllah indah untuk dilalui. Mujur juga saya ditempatkan bersama Tmot di tempat baru ini. Setidak2nya kami tidak bersendirian di samping kehadiran teman2 seangkatan yang lain.
 
Harapan saya semoga ukhuwwah ini berkekalan walau di mana pun kami berada kelak.
 
 

2 comments:

lupekanje said...

ex bos kami ni....hehe... tetiba tejumpa gambo dia ni...

Karimah Abdullah said...

lupekanje,

amboi ramai la plak anak buah dia ni haha.

anyway, tq for dropping by :)