Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Monday, July 29, 2013

Iftar Kawan2

Bismillahirrahmanirrahim...

28 Julai 2013 - Akhirnya, perancangan kami menjadi kenyataan. Sebelum ini sudah beberapa kali kami merancang untuk mengadakan acara makan-makan di rumah Ila Ramliey tetapi sering tertangguh. Kali ini kami teruskan juga perancangan walaupun hanya 4 orang yang dapat hadir. Konsepnya secara potluck tetapi hidangan utama akan disediakan oleh Ila selaku tuan rumah. Begitu gigih Ila memasak lauk pauk untuk menjamu kami berbuka puasa. Terharu melihat Ila menyediakan hidangan ketam yang selama ini hanya menjadi tatapan di blog atau Instagram sahaja. Begitu juga hidangan yang dibawa oleh Hajah iaitu kerabu mangga memang kegemaran saya. Terima kasih Hajah! Ady juga turut membawa pencuci mulut yang kena dengan selera saya, tidak terlalu manis dan tidak terlalu muak. Saya pula membawa sate sebanyak 100 cucuk (kes tak sedar diri yang nak makan hanya beberapa orang sahaja) dan air kelapa.





Saya memang sedikit cerewet dengan pencuci mulut tetapi yang ini memang saya suka. Hati sangat gembira apabila dapat menikmati pencuci mulut ini selepas Ady memaparkan di dalam Instagramnya dan saya nyatakan hasrat untuk mencubanya. Tak sangka Ady benar2 membawanya. Memang sangat sedap. Terima kasih Ady!



Kalau dah berkumpul bersama mereka, memang mustahil akan pulang awal. Dari satu cerita ke cerita yang lain sehingga tidak sedar malam sudah semakin larut. Akhirnya kami tinggalkan rumah Ila sekitar jam 10.30 malam dengan perut yang penuh dan hati yang gembira selepas berkongsi (bergosip?) pelbagai kisah yang mencuit hati. Terima kasih Ila!


Terawih? Alhamdulillah tidak kami abaikan cuma ditunaikan secara sendirian :)

1 comment:

ilass said...

yeay...watak aku muncul dalam ini cerita. sukanya bila wajahku muncul kat belog orang. ahaha. apapun, ok saja...aku selaku tuan umah memang suka bab gathering n makan2 ni. hehe