Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Wednesday, July 31, 2013

Genap Sebulan

Bismillahirrahmanirrahim...

Pejam celik pejam celik, hari ini genap sebulan saya dan rakan2 bertugas di tempat baru.

Begitu pantas masa berlalu. Masih teringat saat kami terkedu menerima surat penempatan pada 1 Julai 2013 kerana tidak pernah menjangka akan ditempatkan di sini.

Namun kami akur dan pasrah. Kami hadir melaporkan diri seperti diarahkan dan seterusnya menunggu penempatan dalaman pula.

Kini rutin saya bermula seawal jam 5 pagi dan perjalanan ke tempat kerja bermula pada jam 6.30 pagi. Saya tidak boleh lewat kerana perbezaan trafiknya sangat ketara. Selalunya saya akan tiba di pejabat sebelum jam 7.30 pagi. Pernah saya mencuba bertolak sekitar jam 6.40 pagi. Natijahnya, saya tiba di pejabat hampir jam 8 pagi. Saya serik lalu terpaksa menggagahkan diri untuk bertolak pada jam 6.30 pagi.

Secara peribadi, saya meletakkan sasaran awal selama 6 bulan untuk melihat sama ada saya dapat bertahan di tempat baru ini atau tidak. Jika saya berjaya melepasi tempoh itu, maka saya beranggapan yang saya sesuai dengan tempat baru ini. Kekadang kita sering merasa sesuatu perkara itu tidak baik untuk kita tetapi sebenarnya itulah yang terbaik buat diri kita.





No comments: