Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Saturday, June 1, 2013

Daripada Mengenaan Ke Mengikan

Bismillahirrahmanirrahim...

31 Mei 2013. Saya mempunyai beberapa orang sahabat baik yang menamakan diri kami sebagai 'Geng Mengenaan'. Nama itu wujud kerana merujuk kepada menu wajib yang kami nikmati iaitu roti naan. Lokasi pilihan kami pula adalah Pusat Kejiranan Presint 16, Putrajaya. 

Kami sepatutnya berjumpa pada jam 6 petang di lokasi biasa tetapi kerana kesilapan saya yang gagal untuk tiba pada waktu dijanjikan, sesi mengenaan akhirnya menjadi sesi mengikan. Ia bermula apabila saya mempunyai urusan di Sri Gombak dan bertolak agak lambat menuju ke Putrajaya. Dalam kekalutan itu saya telah tersilap percaturan apabila memasuki laluan yang kurang sesuai pada waktu puncak. Saya sepatutnya terus memasuki DUKE dan MEX untuk terus ke Putrajaya tetapi saya tersilap memasuki Jalan Kuching. Akibatnya, saya terperangkap dalam kesesakan dan gagal tiba pada waktu yang dijanjikan sedangkan Ady dan Ila sudah tiba di sana. Kali ini, hanya kami bertiga dapat meluangkan masa bersama. 

Untuk menebus kesilapan, saya bersetuju untuk membelanja mereka di tempat pilihan mereka. Lalu mereka memilih untuk makan malam di Manhattan Fish Market, Alamanda. Sebenarnya sudah hampir setahun lebih juga saya tidak menjejakkan kaki ke Alamanda. Malah ini juga kali pertama saya makan di sini.

Ya, oleh kerana ini pengalaman pertama saya makan di sini maka saya agak sedikit jakun dengan cara hidangan mereka. Mujur juga Ila sudah beberapa kali makan di sini sebelum ini. Tidaklah terlalu terserlah kejakunan saya haha. 

Apapun, saya puas hati dengan kualiti hidangan  dan servis di tempat ini. Lebih gembira apabila dapat meluangkan masa dengan teman-teman baik. Memang rezeki Ady dan Ila yang sanggup menunggu saya tiba meskipun terlewat daripada perancangan asal. 




No comments: