Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Saturday, May 4, 2013

Seketika Bersama Dzaafir

Bismillahirrahmanirrahim...

3 Mei 2013 - Saya sepatutnya bertolak pulang ke kampung pada hari ini tetapi terpaksa menundanya kepada pagi esok. Alasan? Risau kerana urusan tesis yang masih belum selesai di samping ada beberapa urusan yang perlu diselesaikan pada hari ini. Lagi pula saya menjangka keadaan trafik pasti agak sesak kerana ramai yang akan berpusu-pusu pulang ke kampung untuk mengundi.

Usai urusan di Bangi dan Putrajaya, saya hubungi sahabat baik, Arab. Sudah agak lama juga kami tidak keluar bersama terutama apabila masing-masing sibuk dengan urusan tesis. Lalu kami putuskan untuk keluar makan tengahari di Jusco Seri Kembangan. Saya menjemput Arab dan anak keduanya, Dzaafir yang berusia 7 bulan di rumah Arab di Seri kembangan sebelum menuju ke Jusco.

Saya memang sukakan kanak-kanak. Justeru kehadiran Dzaafir sememangnya tidak menjadi masalah buat saya malah keletahnya cukup menghiburkan hati saya. Lebih seronok apabila Dzaafir tidak takut dengan saya dan boleh bergelak ketawa apabila diacah. Lagilah saya suka. Teringat keletah anak-anak saudara saya yang begitu galak apabila diusik.

Saya ralit mendukung Dzaafir apabila kami membeli-belah di dalam Jusco sehingga tiba masa untuk kami pulang. Tidak terasa masa berlalu apabila bersama orang-orang yang kita sayangi. Jika diikutkan hati, ingin sekali saya meluangkan masa lebih lama tetapi apabila mengenangkan yang masih ada beberapa perkara yang perlu dibereskan sebelum pulang ke kampung, saya beransur pulang usai menunaikan solat Zuhur di rumah Arab.

Sampai kita berjumpa lagi di suatu ketika yang lain, insyaAllah.


No comments: