Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Friday, May 3, 2013

Demi Tesis

Bismillahirrahmanirrahim...

29 April 2013 (Isnin) - Saya nekad ke kedai perabut yang terletak di Serdang untuk membeli kerusi belajar baru. Manakan tidaknya, kerusi lama sudah semakin tidak selesa untuk diduduki bagi tempoh yang lama terutama dalam keadaan sekarang yang memerlukan saya untuk duduk berjam-jam menyiapkan tesis. Pada saya, berbaloi membelinya pada harga RM79 kerana sebelum ini saya pernah melihat-lihat di kedai perabut lain termasuk di IKEA dan harga yang ditawarkan untuk model yang sama adalah RM100++. Apabila mendapat harga yang saya rasakan berpatutan, tanpa banyak soal saya terus bersetuju dan membayarnya. Kini saya akur bahawa faktor ergonomik adalah sangat penting untuk tugasan yang memerlukan seseorang untuk duduk berjam-jam menyiapkan tugasan. Jika dulu saya mungkin tidak berapa endah dengan keperluan kerusi ergonomik di rumah kerana jarang perlu duduk dalam tempoh yang lama. Tambahan pula kerusi yang disediakan di pejabat sememangnya selesa membuatkan saya tidak nampak keperluan untuk membeli kerusi baru.
 
Yang baru (kiri) dan yang lama (kanan)

Harap-harap saya akan lebih bersemangat untuk menyiapkan tesis yang perlu dihantar pada 23 Mei ini. Oh, air sudah berada di paras leher dan setiap saat adalah sangat berharga.
 


No comments: