Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Sunday, February 24, 2013

Penat Memang Penat

Bismillahirrahmanirrahim...

Akhir-akhir ini memang banyak urusan yang perlu segera dibereskan namun demi memenuhi hajat adik saya, MakTeh, digagahkan juga diri untuk ke Legoland. Kami bertolak dari Gombak pada hari Jumaat jam 9 malam. Kemudian singgah sebentar di Nilai untuk berjumpa kawan dan kembali meneruskan perjalanan ke Ulu Tiram.

Cadangnya kami akan bermalam di rumah abang di Taman Bukit Tiram. Namun kerana kepenatan yang amat sangat, kami berhenti tidur di Hentian Machap pada jam 1.30 pagi. Memang lena betul saya tidur dan hanya bergerak semula pada jam 4 pagi. Tiba di perkarangan rumah abang sekitar jam 5 pagi, kami sambung tidur di dalam kereta lagi sehingga jam 6.30 pagi. Sengaja kami tidur di dalam kereta sahaja kerana tidak mahu mengganggu abang dan keluarga dengan ketibaan kami.

Usai solat Subuh, kami sambung lagi tidur di atas tilam pula sehingga jam 8 pagi. MasyaAllah nikmat sungguh dapat tidur di atas katil dan berbantal. Kami bangkit jam 8 pagi kerana sudah berjanji dengan abang untuk bertolak ke Legoland pada jam 8.30 pagi.

Kisah tentang kunjungan saya ke Legoland dan aktiviti dalam kembara singkat ini akan diceritakan dalam entri lain pula.

Kami bertolak pulang ke KL pada jam 7 malam kerana ingin tiba di teratak saya sebelum jam 12 tengah malam. Saya perlu rehat yang cukup kerana hari ini perlu mengikuti aktiviti anjuran Alumni Muar 9596 pula.

Alhamdulillah, pagi tadi saya berjaya menghadirkan diri dan menjayakan program yang telah dirancang sejak awak tahun lagi. Puas rasanya hati melihat kegembiraan yang terpancar apabila bersua wajah dengan teman-teman.

Penat? Ya, penat memang penat tetapi berbaloi.




1 comment:

GrimlyGeekyGirlNext Door said...

La, CK abang mu duduk di Bukit Tiram ker? Ayah aku duduk di Taman Gunung Emas :) kalau ke sana lagi kasi tau la, mana tahu kot aku di kampung ker :)