Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Tuesday, January 29, 2013

Mini Rafting

Bismillahirrahmanirrahim...

25 Januari 2013 - Usai urusan di sebuah bank di KL, saya terus menuju ke Putrajaya untuk memenuhi janji bertemu dengan teman-teman. Lokasi pertemuan yang dipersetujui adalah Kelab Tasik Putrajaya, Presint 8. Sengaja saya pilih tempat itu agar lebih privasi.

Pertemuan ini sebenarnya diadakan atas permintaan Ikhlas, yang ingin mengedarkan kad jemputan majlis resepsinya yang akan diadakan pada 9 Februari ini.

Saya yang ditemani anak saudara, Adeef Amin, tiba di sana seawal jam 12 tengah hari dan disusuli dengan Arab yang membawa baby Dzaafir, Ikhlas dan Adilah yang ditemani adiknya. Serta-merta suasana menjadi kecoh dengan pelbagai cerita yang dikongsi termasuk bertanya khabar masing-masing. Aduhai, sungguh pantas masa berlalu. Mereka ini teman-teman yang pernah sama-sama mengharungi suka duka menjalani kursus wajib selama 6 bulan untuk tujuan pengesahan perkhidmatan. Malah mereka juga teman yang bakal mengharungi perjalanan dalam perkhidmatan ini sehingga ke akhirnya, insha Allah.

Ikhlas istimewa di hati saya kerana dia adalah adalah teman yang sama-sama 'menangis' bersama saya sewaktu kami mengikuti modul tentera dan modul bomba. Tangisan kami bukan kerana kesedihan sebaliknya kerana kegembiraan berjaya mengharungi semua cabaran yang diberikan meskipun pada saat orang lain tidak meyakini kemampuan kami. Pun begitu, selain Ikhlas, teman-teman lain juga punya tempat yang istimewa di hati saya dan saya punya sebab tersendiri meletakkan mereka di kedudukan tersebut.

Masa benar-benar mencemburui kami. Tidak puas rasanya berbual bersama mereka. Masih banyak yang ingin dikongsi dan dibicarakan. Insha Allah jika panjang umur, kami akan bersua lagi semasa majlis Ikhlas kelak.




No comments: