Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Saturday, November 3, 2012

Jelajah Utara (Tamat)


Bismillahirrahmanirrahim…
1 November 2012 (Khamis).
Jam 4.30 pagi, saya segera bangkit untuk bersiap dan menguruskan Adeef Amin. Kedengaran Abah Ummi juga sudah bangun kerana kami perlu bertolak ke LCCT pada jam 5 pagi. Tiba di sana tepat jam 6 pagi, kami terus ke surau untuk menunaikan solat Subuh terlebih dahulu. Sekitar jam 6.30 pagi, Abah Ummi dan Adeef Amin bergerak masuk ke balai pelepasan kerana pintu ditutup pada jam 6.40 pagi. Lega rasanya apabila melihat mereka selamat masuk dan bersedia untuk bertolak pulang. Saya? Sempat bersarapan di restoran Taste of Asia di LCCT sebelum bertolak pulang dan mengqada’ tidur.
 
Musafir kecil di subuh yang hening

Bergerak memasuki balai pelepasan
2 November 2012 (Jumaat).
Memang penat selepas memandu melebihi 1000 km malah sehingga hari ini kepenatan itu masih tersisa. Namun saya puas kerana dapat membawa Abah Ummi dan anak-anak saudara berjalan-jalan ke tempat yang belum pernah mereka jejak. Fulus? Memang mengalir macam air tetapi apabila difikirkan, jika bukan sekarang, bila lagi? Sementara Allah masih memberi saya kemampuan kewangan, masa dan tenaga untuk menggembirakan mereka, saya akan cuba memberi apa yang terdaya dengan sebaik mungkin. Cuma agak terkilan kerana tidak dapat memenuhi hasrat Ummi untuk merasai nasi kandar Penang. InsyaAllah, jika ada rezeki, akan saya bawa mereka ke sana lagi untuk menyempurnakan aktiviti-aktiviti yang masih belum sempat dilakukan dalam jelajah kali ini.
Kini masa untuk saya menumpukan perhatian terhadap urusan pengajian pula. Memang cuak kerana semester ini saya agak ketinggalan dalam menguruskannya. Saya perlu memperbetulkan kembali perjalanan agar berada di landasan yang betul.

No comments: