Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Thursday, September 13, 2012

Yayasan Kepimpinan Perdana (YPK)

Bismillahirrahmanirrahim...
 
(Lokasi: Perpustakaan YPK)
 
Sudah lama saya teringin untuk menjejakkan kaki ke sini.
 
Sebelum ini saya hanya sering ternampak papan tandanya sahaja setiap kali melalui Presint 8 namun tidak berpeluang untuk meluangkan masa ke situ.
 
Dek keinginan yang kuat, saya masukkan ia ke dalam senarai peribadi untuk tempat-tempat yang ingin dilawati atau jejaki.
 
Pagi ini saya perlu menghadiri satu sesi latihan di Putrajaya dan ia tamat pada waktu tengahari.
 
Usai makan tengahari bersama teman-teman, terdetik di hati saya untuk hadir ke sini lantas tanpa banyak soal saya terus memandu ke sini.
 
Laluannya agak sunyi kerana kedudukannya yang sedikit jauh dari bangunan-bangunan lain tapi saya teruskan juga pemanduan.
 
Alhamdulillah, saya berjaya juga tiba ke sini dan dimaklumkan oleh pengawal yang perpustakaan akan dibuka pada jam 2 petang.
 
Sebenarnya bukan perpustakaan sahaja yang ada di sini kerana YPK merupakan sebuah NGO yang mempunyai peranannya yang tersendiri.
 
Maklumat lanjut tentang YPK boleh didapati di pautan ini.
 
Kelengkapan disediakan dalam perpustakaannya memang sangat selesa dan suasana sekelilingnya sungguh mendamaikan.
 
Pastinya ia akan menjadi lokasi pilihan saya untuk mentelaah pelajaran selain Perpustakaan UTM.
 
Agaknya memang benar kata teman-teman yang saya ini ulat buku walaupun saya tidak merasakan demikian.
 
Ya saya memang gemar menghabiskan masa di perpustakaan sejak zaman sekolah lagi sehingga memasuki universiti.
 
Entah mengapa saya rasa tenang dan damai apabila dikelilingi oleh buku-buku.
 
Memang saya merindui zaman di mana saya mampu menghabiskan sebuah buku dalam masa sehari sahaja atau paling lama seminggu.
 
Kini sejak kembali memegang status sebagai pelajar, saya dapat merasakan yang tahap kesungguhan saya tidak lagi seperti dulu.
 
Mungkin juga faktor usia dan keadaan turut menyumbang kepada kemerosotan ini tetapi yang jelas, ia bukan satu perkara yang saya sukai.
 
Saya ingin jadi lebih rajin dan tekun seperti dulu atau lebih lagi daripada dulu.
 
Perpustakaan UTM tidak mampu menambat hati saya untuk lekat di situ, mungkin kerana keterhadan kemudahannya.
 
Semoga lokasi yang baru saya temui ini akan dapat membangkitkan kembali kesungguhan yang saya rindui itu.
 
 

2 comments:

Nurul said...

Yay! ada update!
suka suka suka

the legend said...

Bukan YPK, tapi YKP la ...

Yayasan kepimpinan perdana