Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Saturday, September 22, 2012

Buah Epal Di Ruang Tamu

Bismillahirrahmanirrahim...

Ya, saya telah berjaya meletakkan 2 biji epal di siling ruang tamu teratak saya.

Macamana tu?

Kononnya menemani MakTeh untuk membeli lampu hiasan untuk rumah barunya, sudahnya saya pun tersangkut sekali.

Memang rambang mata bila tengok lampu bergantungan dengan pelbagai bentuk dan warna. 

Akhirnya, saya beli lampu untuk siling ruang tamu dan bilik tidur.

Sebenarnya, sudah ada lampu di ruang tamu tetapi rekabentuknya biasa sahaja dan pencahayaannya juga tidak terlalu terang. 

Saya terus jatuh hati melihat rekabentuk buah epal ini kerana ingin disesuaikan dengan dinding teratak yang berwarna hijau.

Seperti biasa, saya jadi kurang sabar untuk melihat hasilnya setiap kali membeli barang baru.

Mulanya saya ingin minta pertolongan adik-adik untuk memasangnya tetapi kerana ketidaksabaran itu, saya usahakan juga untuk memasangnya sendiri.

Tiada masalah besar untuk memasangnya kerana cangkuk sudah dipasang oleh PakSoo sebelum ini.

Bahagian mencabar adalah untuk menyambungkan wayarnya kerana perlu berdiri di atas tangga dan menampung berat lampu tersebut.






Kata orang, hendak 1000 daya.

Berpeluh-peluh dan akhirnya 1 unit siap dipasang dengan jayanya.

Seronok? Mestilah.

1 unit lagi pula saya pasang pada keesokan harinya.

Kini ruang tamu saya lebih terang benderang daripada sebelumnya.

No comments: