Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Thursday, August 9, 2012

Penangan Olimpik

Bismillahirrahmanirrahim...

Terus-terang, saya bukan peminat sukan.

Namun penangan Olimpik 2012, saya tertengok juga acara keirin yang melibatkan wakil negara, Azizulhasni Awang.

Lebih membanggakan, beliau adalah orang kampung saya iaitu Dungun, Terengganu.

Disebabkan beliau juga, buat pertama kali saya kenal apa itu acara 'keirin'.

Walaupun beliau tewas kepada lawan yang lebih hebat, saya tetap bangga kerana setidak-tidaknya beliau berada di tangga ke-6 terbaik seluruh dunia. 

Malah semangat beliau juga yang menggelarkan diri sebagai PocketRocketMan sungguh menarik.

Blog beliau boleh diikuti di sini.

Sebelum ini memang saya ada mendengar nama beliau memenangi pelbagai pertandingan sama ada dalam atau luar negara tetapi tidak begitu ambil endah.

Namun kali ini apabila mendapat tahu semangat juang yang ditunjukkan dalam bidang yang digemarinya, saya jadi kagum.

Lebih membanggakan, meskipun atlet-atlet mendapat keringanan untuk tidak berpuasa semasa mengikuti pertandingan di London, dikhabarkan beliau tetap berpuasa dan mengikuti solat tarawih. 

Begitulah bezanya atlet Muslim dan yang bukan Muslim.

Semoga beliau terus maju jaya dalam bidang yang diceburinya.

Nellang Ganu!


No comments: