Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Tuesday, August 14, 2012

Iftor@Ana Ikan Bakar Petai BBBangi

Bismillahirrahmanirrahim...

Kali pertama saya berbuka di AIBP bersama teman-teman adalah seperti diceritakan dalam entri ini. 

Tanpa disangka, saya akan kembali lagi ke sini sebanyak 2 kali dalam tempoh yang begitu dekat.

Ia dilakukan demi memenuhi permintaan teman-teman yang teringin untuk berbuka puasa di sini. 

Saya akui tempat ini antara tempat yang sesuai dikunjungi lagi kerana kawasannya yang luas, kemudahan surau, taman permainan dan harga makanan yang berpatutan. 

Kali kedua ke sini adalah pada hari Sabtu (11 Ogos) bersama teman-teman Alumni SMAASZA. 

Meskipun kehadiran hanya seramai 16 orang, ia cukup meriah dan menyeronokkan.

Yang penting, dapat bersua wajah dan bertanya khabar teman-teman.


Tempahan mula dihidangkan

Botol air mineral yang menambat hati saya

Sanggup datang dari Setiawangsa demi untuk berjumpa teman-teman

Mula menjamu selera

Tinggal tulang


Semalam (13 Ogos), saya ke sana lagi untuk memenuhi permintaan teman-teman seperjuangan di UIA pula. 

Seperti biasa, saya tiba awal untuk memastikan hidangan diterima seperti tempahan yang dibuat. 


Kawasan parking masih lapang

Pertemuan kali ini bersama muka-muka yang sama seperti dalam pertemuan sebelum ini. 

Mulanya saya cuak juga kerana mereka tiba agak lewat.

Apa tidaknya, makanan sudah siap sedia dihidang di atas meja namun hanya saya seorang yang menghadapnya.

Mujurlah mereka akhirnya tiba sebelum azan Maghrib berkumandang.


Seronoknya mereka

Licin

Secara peribadi, saya berpuas hati dengan servis yang diberikan oleh mereka namun saya berpendapat agak tidak sesuai untuk berbuka di sini terutama untuk hidangan makanan laut.

Ini kerana lauk telah dimasak lebih awal menyebabkan ia sudah sejuk apabila dihidangkan kepada pelanggan. 

Yang pasti, dua kali berturut-turut saya berbuka di situ :)


1 comment:

Wan Anie said...

Tidak berkesempatan untuk ke sana Sabtu lepas... suka tengok kawan2.. cuma mushkil, mana gambar Care? hehe

InsyaAllah semula kita ke sana, nak juga rasa Ikan bakar dan seafood kat situ :)