Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Wednesday, August 15, 2012

I Love U

Bismillahirrahmanirrahim...

Dulu, saya tak tahu pun apa nama kuih itu tapi setiap kali ke pasar malam, saya pasti akan membelinya.

Waktu itu harganya masih murah iaitu RM1 sepotong dan saiznya juga agak besar.

Kemudian, ia menjadi semakin mahal dan saiznya juga semakin mengecil.

Saya fikir sesuatu harus dibuat dan langkah yang saya ambil adalah belajar cara membuatnya sendiri.

Percubaan pertama berjaya dan selepas itu saya tidak lagi membelinya.

Jika terasa ingin makan karamel, saya terus memasak dan meletakkannya di dalam peti sejuk.

Namun sudah agak lama juga saya tidak membuatnya kerana keinginan untuk memakannya tidak hadir.

Akhir-akhir ini keinginan itu hadir semula dan saya mula membuatnya lagi.

Hari ini saya buat secara suka-suka hati (memetik kata-kata Chef Ammar El-Ali dalam rancangan Hidangan Barakah), hasilnya seperti di dalam gambar.

Sengaja saya gunakan bekas berbentuk hati yang dibeli baru-baru ini.

Kini ia diletakkan di dalam peti sejuk sebelum dimakan.

Baru best.

2 comments:

MamaYatie said...

kalo payah benor nak jadi, beli hak instant jer..bancuh2 siap..kekee

Carrie-Ma said...

mamayatie,

xperlu beli instant, senang bebenor nak buatnya. lagipun skrg seboleh2nya nak elak makan yg instant2 ni.