Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Thursday, August 9, 2012

Goyang-Goyang

Bismillahirrahmanirrahim...

Minggu lepas, saya dan adik beradik pulang ke kampung untuk meraikan Ramadhan bersama Abah Ummi.

Rancangannya, kami akan berkumpul di rumah adik di Sri Gombak sebelum bertolak pulang.

Sengaja kami rancang untuk bergerak pada jam 7 malam untuk mengelakkan kesesakan kerana pada minggu tersebut memang ramai warga kota yang mengambil peluang untuk pulang ke kampung sempena cuti Nuzul Quran.

Saya bertolak dari teratak sekitar jam 5 petang.

Memang trafik agak sesak dan ia sesuatu yang sudah saya jangka kerana ia waktu puncak.

Saya menggunakan laluan MRR2 untuk ke Sri Gombak.

Melepasi Taman Maluri, trafik menjadi semakin perlahan dan ia cukup merimaskan. 

Dari kejauhan saya perasan ramai pemandu memperlahankan kenderaan untuk melihat satu objek berwarna merah yang bergoyang-goyang.

Sekejap ia timbul, sekejap lagi ia tenggelam.

Bergoyang-goyang di sebalik pokok.

Aduhai, patutlah trafik semakin perlahan.




Mulanya, saya tertanya-tanya juga apakah objek tersebut tetapi apabila semakin hampir, bentuknya semakin jelas.

Rupanya ia belon panas yang mempromosi kad SIM TuneTalk.



Akibatnya, saya mengambil masa 2 jam untuk tiba di Sri Gombak. 

Itupun selepas saya memasuki jalan pintas di AU3 Keramat dan mengambil lebuhraya DUKE menuju ke Sri Gombak.

Semua gara-gara objek merah yang bergoyang-goyang itu.


No comments: