Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Thursday, August 9, 2012

Alumni - Iftor 2012

Bismillahirrahmanirrahim...

29 Julai 2012.

Alhamdulillah, kami berjaya menganjurkan majlis berbuka puasa Alumni MRSM Muar di rumah salah seorang rakan iaitu Syukran yang terletak di Taman Alam Budiman, Puncak Perdana, Shah Alam.

Kami berkonvoi 3 buah kereta ke sana dan saya mengetuai rombongan.

Mujur juga saya sudah biasa dengan kawasan tersebut kerana sering berulang-alik sewaktu adik lelaki tinggal di asrama UiTM Puncak Perdana.

Meskipun jumlah yang hadir tidak ramai tetapi saya gembira kerana ada muka-muka baru yang turut menyertainya. 

Lebih terharu apabila ada rakan yang sanggup datang walaupun baru tiba bersama keluarga dari kampung di Segamat.

Untuk menambahkan keberkatan majlis, Syukran turut menjemput beberapa orang adik-adik Tahfiz untuk menyertai bacaan tahlil.



Saya diapit oleh 2 orang doktor, Dr. Zuzaila (kanan saya) dan Dr. Khairul Rafizah (kiri saya).




Untuk makanan, kami sepakat dibuat secara konsep pot luck tetapi Syukran selaku tuan rumah turut menyediakan hidangan utama.

Saya pula menyediakan ketupat sotong.

Memang gigih saya terus ke Tesco Cheras usai solat Tarawih untuk membeli sotong sebanyak 3 kilo.

Mahal sungguh harga sotong sekarang, RM16.99 sekilo.



Akhirnya, baki lauk pauk dibungkus dan dibahagi untuk dibawa pulang.



Sesi tapau menapau. 

Kelihatan saya seperti yang mengetuainya sedangkan saya langsung tidak bersalah huhu.



Kelihatan 2 orang jurutera sedang cuba mencari jalan penyelesaian ke atas masalah kebocoran bekas air.



Adik-adik Tahfiz berwajah mulus yang menambahkan keberkatan majlis.

InsyaAllah, program seterusnya adalah Rumah Terbuka Aidilfitri yang akan diadakan di rumah rakan kami, Dr. Nurashikin di Ampang.


No comments: