Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Tuesday, July 31, 2012

Berbuka di KLIA

Bismillahirrahmanirrahim...




28 Julai 2012 - Dari awal lagi saya sudah memasang hasrat untuk menemui Tmot sebelum dia dan keluarga berlepas untuk menunaikan umrah. Malah saya akan cuba sedaya mungkin untuk melakukannya bersama rakan-rakan lain yang bakal menjadi tetamu Allah. Saya lakukannya kerana begitu gembira mereka bakal menjejakkan kaki ke Tanah Suci di samping satu cara untuk menzahirkan kerinduan saya sendiri untuk mengunjunginya lagi.

Saya tiba di KLIA sekitar jam 7 malam dan awal-awal lagi saya sudah membawa bekal kurma dan air coklat kerana kurang pasti tentang lokasi berbuka di sana. Takdirnya, saya tiba lebih awal daripada Tmot dan keluarga kerana mereka berhadapan sedikit masalah sewaktu hendak memulakan perjalanan menyebabkan mereka sedikit terlewat daripada perancangan.

Saya putuskan untuk berbuka di surau dalam KLIA sahaja dan terus menunaikan solat Maghrib di situ. Alhamdulillah, saya temui Tmot dan keluarga selepas itu dan sempat mengiringi mereka sebelum memasuki balai berlepas. Ia momen yang syahdu bagi saya kerana kerinduan itu begitu menggamit hati ini.

Hanya salam yang mampu saya kirimkan melalui Tmot untuk  disampaikan kepada Rasulullah. Semoga saya akan berpeluang ke sana lagi.

Dari KLIA, saya bergegas ke masjid berdekatan iaitu Masjid KLIA untuk menunaikan solat Isyak dan seterusnya solat Tarawih.

Semoga Tmot dan keluarga akan mendapat umrah mabrurah.


No comments: