Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Saturday, July 28, 2012

Menjejak Penghujung Benua Asia

Bismillahirrahmanirrahim...




7 Julai 2012 - Saya dan adik, MakTeh, membawa Abah Ummi ke Penghujung Benua Asia iaitu Tanjung Piai. Kali pertama saya menjejakkan kaki ke sini adalah pada tahun lepas. Sejak itu saya berhajat untuk membawa Abah Ummi menjejakkan kaki ke sini juga. Alhamdulillah, selepas menempuh perjalanan selama 6 jam, kami berjaya tiba ke situ. Puas rasanya hati kerana dapat memenuhi hajat saya itu. Malam itu kami bermalam di rumah abang kedua, BaAn, yang terletak di Ulu Tiram.


8 Julai 2012 - Kami sepatutnya bertolak pulang ke KL pada jam 10 pagi berikutan ada majlis yang perlu dihadiri pada jam 4 petang di PWTC. Namun atas permintaan Abah yang ingin menziarahi besannya yang tinggal di Petri Jaya, Kota Tinggi, perjalanan terpaksa ditunda kepada jam 12 tengahari. Cuak juga mengenangkan sempat atau tidak untuk menghadiri program tersebut. Apapun, saya puas kerana dapat memenuhi hajat saya dan juga hajat Abah.

No comments: