Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Sunday, July 1, 2012

Makan Malam ANSARA Muar

Bismillahirrahmanirrahim...

30 Jun 2012 - Malam tadi saya meluangkan masa untuk hadir majlis makan malam anjuran bekas pelajar MRSM Muar di Hotel Singgahsana, Petaling Jaya. Pada mulanya saya agak berbelah bagi juga untuk hadir kerana rata-rata bekas pelajar yang hadir adalah terdiri daripada super senior. Bimbang juga jika akan merasa janggal semasa berada di dalam majlis kerana tiada teman yang dikenali walaupun minda positif saya mengatakan bahawa ia peluang untuk saling mengenali antara satu sama lain. 

Mujur akhirnya 2 orang rakan batch saya sudi untuk turut hadir dan kami akhirnya menjadi wakil bagi batch kami iaitu SPM96. Lebih lucu hanya seorang sahaja wakil hadir bagi batch SPM95 dan beliau diletakkan semeja dengan kami. Bagus juga kerana setidak-tidaknya kami mempunyai topik perbualan yang difahami kerana jarak usia yang dekat. 

Malah, seronok pula apabila kami dilabelkan sebagai 'orang muda' dalam majlis tersebut.










Para guru juga turut dijemput untuk diraikan tetapi jumlahnya tidak sampai 20 orang dan sebahagiannya tidak kami kenali kerana mereka telah bertukar sebelum kemasukan batch kami ke MRSM Muar. Namun sedikit rasa bangga terbit apabila pengetua (Cikgu Rahim) turut menyebut tentang batch kami yang telah mengadakan program Hari Kerjaya tempohari dalam ucapan perasmian beliau. 

Pelbagai gelagat dapat dilihat semasa majlis berjalan. Ada yang masih kelihatan nakal mengusik teman-teman sambil mengimbau kenangan lalu. Benarlah, alam persekolahan adalah alam yang paling manis dan sukar untuk dilupakan. 

Saya tinggalkan majlis sekitar jam 11 malam kerana perlu berkemas untuk kembara yang akan bermula pada malam ini. 

Ya, malam ini saya akan terbang ke Saigon buat kali kedua tetapi kali ini bersama teman-teman pula. 



No comments: