Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Tuesday, July 31, 2012

Kuda Tunggangan

Bismillahirrahmanirrahim...

Saat ini saya berada di kedai tayar, menunggu kereta MyVi milik adik ipar diselenggara.

Saya hantar untuk tayar dibuat alignment, balancing dan switch depan ke belakang kerana bunganya sudah kelihatan sedikit botak.

Ya, ia kuda tunggangan saya sepanjang ketiadaan Suzuki selama 8 hari.

Saya akui sedikit cerewet dalam soal penyelenggaraan kereta.

Seboleh mungkin saya akan pastikan jadual selenggaraan diikuti dan komponen yang sudah tamat tempoh diganti dengan yang baru.

Justeru, bila memandu kereta milik adik ipar yang sedang berpantang ini, hati saya tidak berapa selesa apabila mendengar bunyi-bunyi yang kedengaran semasa memandunya.

Alhamdulillah, Suzuki sudah siap dibaiki dan tiada kerosakan yang serius.

Tiba masanya untuk saya pulangkan kereta yang dipinjam kepada pemiliknya.

Sebelum itu, saya hantar ia untuk diselenggara terutama tayar.

Terima kasih adik ipar.

Agak susah juga jika tiada kuda tunggangan itu semasa Suzuki masih dibaiki terutama untuk menunaikan solat Tarawih di masjid.

1 comment:

Azian Elias said...

salam kenal..

thanks sebab sudi mai rumah i..