Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Sunday, July 1, 2012

Char Koay Teow Serdang

Bismillahirrahmanirrahim...

27 Jun 2012 - Sekali lagi saya mencuba nasib mengunjungi gerai char kue teow yang kini menjadi kegemaran. Alhamdulillah ia beroperasi dan saya tidak melepaskan peluang untuk membelinya. Terubatlah kekecewaan kerana gagal menikmatinya tempohari seperti diceritakan dalam entri ini. Di samping itu, saya juga telah mendapatkan kepastian daripada pemiliknya tentang waktu operasi gerai. Rupa-rupanya hari Isnin merupakan hari cuti bagi mereka. 


Gerainya biasa sahaja
Rasanya menepati selera saya

Oleh kerana saya hanya pergi bersendirian, maka saya membungkusnya untuk dibawa pulang. Cara pembungkusannya juga merupakan antara salah satu sebab saya menggemarinya kerana ia dialas dengan plastik sebelum dimasukkan ke dalam polisterin. Dengan itu, char kue teow akan kekal basah sehingga tiba di teratak saya. Saya pernah menemui peniaga yang memasukkan terus char koay teow ke dalam polisterin menyebabkan ia kering apabila dibungkus. 

Nampaknya, MakTeh dan MakNik perlu datang lagi pada hari selain hari Isnin jika ingin merasai char kue teow ini. 


1 comment:

hot jb char kuey teow said...

Sepanjang bulan puasa ni pun kedai kami tidak beroperasi dah akan dibuka semula 2 mggu slepas hari raya..