Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Friday, July 27, 2012

Bulan Housekeeping

Bismillahirrahmanirrahim...

Sedar tak sedar hari ini sudah masuk hari ketujuh kita berada di bulan Ramadhan.

Alhamdulillah, 1 Ramadhan tahun ini saya sambut bersama Abah Ummi dan keluarga di kampung halaman tercinta.

Jika waktu bekerja dulu, bos saya selalu cakap, bulan Ramadhan adalah bulan housekeeping kerana tugasan luar akan berkurangan malah mungkin tiada langsung.

Pada bulan ini, segala tugasan dalaman yang belum lengkap akan cuba disempurnakan bersama-sama.

Kini, bergelar seorang pelajar, saya sedang berada dalam cuti semester sehingga awal bulan September.

Memang sangat terasa perbezaan suasananya.

Bebas mengatur masa sendiri tanpa perlu berkejar-kejaran ke tempat kerja dan kemudian menempuh lautan kesesakan sewaktu pulang.

Pun begitu, hajatnya saya ingin memulakan tugasan mencari rujukan untuk dissertation sebelum semester baru bermula.

Sehingga hari ini, hajat masih tinggal hajat sahaja. Aduhai.

Di samping itu, banyak sungguh siaran tertunda dalam blog saya ini.

Hajatnya juga ingin melengkapkan apa yang tertunda dalam bulan ini juga.

Kadang-kadang bila dah kemaskini di Facebook, 'terlupa' (atau malas?) nak dikemaskini pada blog juga.

Sungguh ralat rasanya membiarkan blog terbiar tanpa dikemaskini, setidak-tidaknya untuk rujukan sendiri pada masa hadapan.

Bukan itu sahaja, ada beberapa perkara lagi yang telah disenaraikan dan ingin dilunaskan dalam bulan ini juga.

Moga hasrat tidak tinggal sebagai hasrat lagi.

Bertindak!

No comments: