Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Friday, July 27, 2012

Berbuka di Ana Ikan Bakar Petai Bangi

Bismillahirrahmanirrahim...

Siaran tertunda - Kisah ini sebenarnya berlaku di bulan Syaaban.

Waktu itu saya berpuasa sunat dan secara kebetulan, beberapa orang sahabat yang lain turut berbuat demikian.

Memandangkan sudah agak lama juga kami tidak berkumpul bersama, saya usulkan untuk kami berbuka bersama-sama.

Alhamdulillah, kata sepakat dicapai iaitu bertemu di Masjid Hasanah, Bangi untuk berbuka ala kadar dan menunaikan solat Maghrib di situ sebelum ke restoran untuk makan berat.

Gara-gara promosi seorang sahabat, Ila Ramliey, di blognya tentang restoran Ana Ikan Bakar Petai, saya bawa mereka ke situ.

Ternyata tempat itu memang tidak mengecewakan.

Ruang makan yang luas dan terbuka, pilihan makanan laut yang segar, servis yang pantas, hidangan yang menyelerakan, harga yang berpatutan dan kemudahan surau yang selesa turut disediakan.

Saya bagi skala 9.5/10 untuk tempat ini.

Cukup mudah untuk cari tempat ini yang merupakan cawangan daripada Tanjung Lumpur, Kuantan, Pahang.

Hanya cari Balai Bomba dan Penyelamat Bandar Baru Bangi atau berdekatan dengan bulatan menuju ke Tol Bangi.

Tempat dan servis yang baik pasti akan mengundang ramai pelanggan.

Kunjungan kami dipermudahkanNya apabila dengan cepat mendapat ruang parkir kereta dan meja apabila ada pelanggan yang kebetulan sudah selesai urusan mereka.

Seronok rasanya dapat bertemu sahabat-sahabat lama, berkongsi cerita dan bertanya khabar.

Mereka ini sahabat saya sejak berada di Matrikulasi UIA di Lembah Pantai lagi hingga tamat pengajian di UIA Gombak.

Malah saya juga pernah tinggal menyewa dengan mereka selama beberapa tahun sebelum berpindah ke teratak sendiri.

Kami beransur meninggalkan tempat itu sekitar jam 9.30 malam kerana salah seorang sahabat ada urusan yang perlu diselesaikan.

Yang pasti, tempat itu pasti akan saya kunjungi lagi.

1 comment:

Ila Ramliey said...

woot...wott..
ku dengar nama ku disebut2.. ahah

Wah...promosi tak hengatku itu sukses
kena mintak komisen ngan AIBP .. harusss