Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Monday, May 21, 2012

Sahabat

Bismillahirrahmanirrahim...


16 Mei 2012 - Saya gagahkan diri ke KLIA untuk mengiringi seorang sahabat, Marhani, yang akan berlepas untuk menunaikan umrah bersama suami dan ibu mertuanya. Saya cemburu dengan Mar kerana berpeluang untuk menjejakkan kaki ke Tanah Suci dan kenangan saya serta keluarga menunaikan umrah kira-kira 3 tahun yang lepas mula menyelubungi diri. Dek kerana keseronokan itulah, saya gagahkan juga diri untuk memandu dan menemui Mar di KLIA. Saya tiba agak awal juga di KLIA iaitu sekitar jam 6 petang tetapi saya terpaksa mengisi perut di medan selera terlebih dahulu kerana perlu mengambil ubat. Akhirnya saya temui Mar di kaunter F sekitar jam 7 malam. Aduhai, seronoknya melihat keceriaan wajah-wajah bakal tetamu Allah. Saya berdoa semoga suatu hari nanti saya dan keluarga akan berpeluang untuk ke sana lagi. InsyaAllah. Suatu tempat yang tidak segah kota-kota besar di dunia ini tetapi ketenangan yang diperoleh di situ tidak akan ditemui di tempat-tempat lain. Hanya mereka yang pernah menjejakkan kaki ke situ sahaja akan memahami perasaan saya ini. 

Semoga mendapat umrah mabrurah wahai sahabat!


2 comments:

DBI said...

salam,insyaAllah akan di beri peluang lagi ke sana..

Carrie-Ma said...

Salam DBI, terima kasih atas doa, Amin.