Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Monday, February 27, 2012

Projek Cuti Semester

Bismillahirrahmanirrahim...

Tamat percutian di Bandung, saya pulang ke kampung untuk menghabiskan cuti semester yang berbaki sehingga pertengahan Februari. Ia satu tempoh yang agak panjang. Justeru, saya perlu melakukan sesuatu untuk mengisi tempoh percutian tersebut.  Akhirnya saya putuskan untuk mengecat semula ruang bilik saya di kampung. Seingat saya, kali terakhir saya mengecat bilik tersebut adalah 8 tahun yang lalu. Warnanya juga sudah menjadi kusam dan menimbulkan mood yang suram. Puas juga saya memikirkan warna yang bersesuaian untuk dicat dan akhirnya warna merah menjadi pilihan. Malah tikar juga turut diganti dengan warna merah juga. Saya fikir warna ini akan mampu untuk bertahan lebih lama sebelum perlu dicat semula. 


Sebelum - kusam dan comot

Selepas - merah menyala :)

Antara dinding kayu dan dinding simen, mengecat dinding kayu sebenarnya lebih memenatkan. Disebabkan itu, saya mengambil masa hampir 3 hari untuk menyiapkan sepenuhnya proses mengecat termasuk bingkai tingkap dan pintu bilik. Puas rasanya hati apabila melihat bilik kembali menjadi ceria. Lebih-lebih lagi ia siap dengan hasil penat lelah saya sendiri. 

No comments: