Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Tuesday, January 3, 2012

Mendaftar Sebagai Tetamu Allah

Bismillahirrahmanirrahim...


Pagi tadi, saya terima e-mel mengandungi maklumat di atas daripada teman seusrah. Lalu saya terasa ingin mengongsikannya kepada rakan-rakan yang belum mengetahuinya. Saya kira ini satu peluang baik kepada masyarakat yang selama ini menginginkan agar pencarum KWSP juga dibenarkan untuk menggunakan wang caruman mereka untuk tujuan menunaikan haji. Maka tiada alasan lagi untuk melengah-lengahkan pendaftaran sebagai tetamu Allah. Saya sendiri, Alhamdulillah sudah mendaftarkan diri beberapa tahun yang lalu tetapi giliran yang ditetapkan adalah pada tahun 2020 kelak sedangkan impian saya adalah untuk menunaikan haji sebelum berusia 40 tahun. Namun begitu, saya yakin ketentuan Allah mengatasi segala-galanya. Sebagai manusia, kita perlu meneruskan usaha untuk memenuhi tuntutanNya sebagai hamba dan siapa tahu dengan izinNya, saya akan dapat mencapai impian saya itu.

Jika kita sanggup menempah tiket kapal terbang sehingga 6 bulan atau ada sesetengahnya yang mencecah setahun lebih awal, kenapa tidak kita melakukan perkara yang sama untuk menempah tiket menjadi tetamu Allah?

Ayuh, kepada yang selama ini menunggu peluang sebegini, ini jawapan kepada pertanyaan dan pengharapan anda.

No comments: