Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Sunday, December 11, 2011

Al-Maktabah

Bismillahirrahmanirrahim...

Pagi tadi saya berada di sini.




Bukan untuk bermain golf atau istilahnya 'menebas' tetapi ke suatu destinasi baru yang sentiasa dekat di hati saya. Perjalanan menuju ke situ sungguh mendamaikan. Menelusuri jalan yang dihiasi dengan pepohon hijau di kiri dan kanannya. Jiwa saya menjadi bugar.



Saya sepatutnya berada di sini, al-maktabah atau dalam Bahasa Melayunya perpustakaan, sehingga petang tetapi atas kejahilan diri sendiri, saya terpaksa mencari alternatif lain. Kejahilan itu adalah apabila saya terlupa bahawa hari ini merupakan cuti umum bersempena dengan ulangtahun keputeraan DYMM Sultan Selangor malah ia hanya akan dibuka pada hari Selasa kelak. Hajat saya ke sini adalah untuk melihat sendiri Perpustakaan Raja Tun Uda Shah Alam yang baru dirasmikan pembukaannya oleh DYMM Sultan Selangor semalam. Ini merupakan tapak baru kepada sebuah perpustakaan yang sebelum ini bertempat di pusat bandar Shah Alam.



Dulu ia merupakan antara salah satu tempat yang menjadi kegemaran saya untuk menghabiskan masa. Kini, apabila ia sudah berpindah ke bangunan baru yang lebih baik, hati saya terpanggil untuk menjenguknya. Namun niat saya bukan untuk sekadar menjenguk sahaja sebaliknya untuk mencari bahan bagi tugasan yang sedang dilaksanakan berkaitan dengan pengurusan perpustakaan.

Akhirnya, demi untuk melampiaskan keinginan menyiapkan tugasan, saya beralih arah ke perpustakaan UTM KL.



Yang pasti, saya pasti akan ke sana lagi selepas ini, insyaAllah.

No comments: