Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Monday, November 21, 2011

Seketika di TBS

Bismillahirrahmanirrahim...


Jakun hehe

TBS, singkatan kepada Terminal Bersepadu Selatan. Malam tadi merupakan kali pertama saya menjejakkan kaki ke situ dan saya tidak dapat menafikan yang ia satu tempat yang menarik. Melangkah ke dalamnya terasa seumpama memasuki lapangan terbang. Kedengaran sedikit keterlaluan tetapi itu perasaan yang saya alami tatkala melangkah masuk ke dalam ruang TBS. Suasananya memang jauh berbeza dengan terminal bas suatu masa dahulu malah jauh lebih selesa dengan kemudahan paparan maklumat yang jelas di skrin-skrin LCD yang diletakkan di sudut-sudut dalam TBS. Mungkin selepas ini saya boleh mencuba untuk menjejakkan kaki ke Pudu Sentral pula. Yang pasti, saya akan cuba untuk menaiki bas daripada TBS suatu hari nanti.

Kenapa saya ke TBS? Oh ya, saya sebenarnya telah berjanji untuk bertemu dengan rakan-rakan Alumni Muar untuk mengadakan mesyuarat di situ. Sudah agak lama kami tidak berkumpul sebaik tamat program pada bulan Julai yang lalu. Kami sepatutnya berkumpul pada jam 8.30 malam namun atas komitmen masing-masing termasuk seorang rakan yang bertugas sebagai doktor tetapi sanggup datang sebaik menamatkan tugas di hospital, mesyuarat kami hanya bermula sekitar jam 9.15 malam. Pun begitu, saya masih belum sempat menjenguk premis-premis yang ada di sekitar ruang dalam TBS. Pasti saya akan datang lagi ke sini kerana deretan kedai makanannya juga kelihatan menarik. Ia cukup sesuai dijadikan lokasi tetap untuk pertemuan-pertemuan kami pada masa akan datang.

InsyaAllah, saya pasti akan datang ke sini lagi :)

No comments: