Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Monday, June 27, 2011

Sesi Meng'Umai'

Bismillahirrahmanirrahim...

24 Jun 2011, Umai Cafe ~ Saya bersyukur kerana mempunyai teman-teman yang baik semasa mengharungi perit getir dalam alam pekerjaan. Mereka teman yang memahami dan menerima saya seadanya. Sebahagiannya pernah bekerjasama dengan saya sebagai ketua dan juga rakan sekerja. Mereka sering menjadi tempat saya mendapatkan pandangan kedua atau untuk meluahkan keresahan di hati saat berdepan dengan pelbagai kerenah manusia. Jika ada masa terluang, saya sering bertemu mereka sekadar untuk bercerita dan juga bertanya khabar di samping berkongsi rezeki sekiranya menerima kenaikan pangkat atau berita gembira. Sesi pertemuan pula saya namakan sempena tempat atau makanan yang ada di situ. Meng'Umai' mengambil nama tempat pertemuan kami pada hari Jumaat yang lalu iaitu di Umai Cafe. Kedudukannya betul-betul berhampiran Menara Alaf Baru yang berada di belakang pejabat saya sahaja. Namun ini merupakan kali pertama saya menjejakkan kaki ke sini malah sebelum ini saya tidak pernah tahu tentang kewujudan tempat ini. Terima kasih kepada Encik Shahnaz kerana memperkenalkan tempat ini kepada kami :)


Dari kiri: En. Shahnaz, En. Khairul, En. Hanafe

Dari Kiri: Zamri, En. Shahnaz, Azizi

Semua kecuali Ady sebagai jurugambar :)

Sesi ini sebenarnya pernah dirancang sebelum ini oleh Encik Shahnaz @ Abu Wafi yang berhajat untuk membelanja kami tetapi tertangguh kerana ketidaklapangan masing-masing. Akhirnya, petang Jumaat lepas kami berjaya berkumpul malah En. Khairul, bekas ketua saya, sanggup hadir dari Gombak untuk menghadiri sesi pertemuan tersebut. Bentuk perhubungan beginilah yang saya inginkan iaitu meskipun kami tidak lagi bergandingan sebagai ketua dan orang bawahan namun hubungan kami kekal sebagai kawan. Saya tidak pasti tentang orang lain tetapi saya juga menginginkan perkara yang sama dengan bekas orang-orang bawahan saya kerana mereka adalah orang yang paling dekat dengan saya. Saya bersama mereka hampir setiap hari dalam jangka masa yang panjang. Sudah tentu saya mengharapkan seperti berada dalam suasana kekeluargaan yang tidak dicemari dengan perasaan hasad dengki yang kekadang membawa kepada tindakan 'tikam belakang'.

Agak lama juga kami berbual-bual sehingga menghampiri jam 8 malam. Menyedari yang waktu Maghrib kian menghambat, kami segera beredar pulang. Terima kasih kepada yang hadir, terima kasih kepada Encik Shahnaz dan Encik Hanafe kerana membelanja kami dan terima kasih semua kerana menjadi teman saya. Semoga ukhuwwah ini akan berpanjangan.

1 comment:

Anonymous said...

Terima kasih kepada semua kerana sudi melapangkan diri.Saya hanya membuka jalan agar selepas ini banyak lagi pertemuan seumpama ini diadakan atas nama silaturrahim.

Abu Wafi