Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Tuesday, June 14, 2011

Maafkan Aku Kerana Menduakanmu

Bismillahirrahmanirrahim...

Maafkan aku kerana menduakanmu namun aku tiada pilihan. 4 tahun kita bersama bukan jangka waktu yang singkat. Banyak suka duka, pahit manis yang telah kita tempuh bersama sepanjang tempoh itu malah kau banyak menyimpan rahsia hati diri ini. Seringkali kau menjadi jambatan antara aku dan keluargaku serta teman-temanku. Kau juga begitu teguh menyokong kerjayaku selama ini tanpa jemu malah tidak pernah kudengar keluhan terpacul dari dirimu. Justeru, pada dirimu kuluahkan segala-galanya tanpa sempadan kerana ku tahu kau amat memahami diri ini. Aku ingin kau tahu bahawa tindakanku ini bukan bermakna aku membenci dirimu tetapi kerana aku sayang padamu. Aku tidak sanggup lagi melihat kau dibebani dengan pelbagai perkara yang menyesakkan nafasmu. Aku sedar kau begitu pasrah dan rela diperlakukan sedemikian rupa tetapi hatiku tidak tega melihat kau terus-terusan menanggung seksanya. Lalu terdetik di hati ini untuk mencari pengganti kepada dirimu walau aku sedar tindakanku itu amat zalim terhadapmu. Aku harap kau memahami niatku ini.

V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V

Pudar dimamah usia
Mungkin selepas ini bebanmu akan menjadi sedikit ringan setelah dikerjakan selama 4 tahun tanpa simpati. Kini seri wajahmu jua kian pudar malah pergerakanmu juga menjadi semakin perlahan. Kutahu segalanya berpunca daripada pengabdian sepenuhnya dirimu terhadapku. Malah pendengaranmu juga kekadang tenggelam, kekadang timbul. Hatiku pedih melihat keadaanmu kerana sesekali mulutku lancang memarahi kekuranganmu tanpa menyedari jasa-jasa yang telah kau curahkan selama ini tanpa jemu. Kau begitu setia padaku malah sanggup bersengkang mata selama 4 tahun. Hanya sesekali sahaja kau berehat terutama apabila aku menaiki kapal terbang. Selebihnya, kudratmu kukerah habis-habisan.

Maafkan aku Sony Ericsson P1i. Aku menduakanmu dengan saudaramu sendiri, Sony Ericsson Vivaz Pro. Semoga kehadiran saudara barumu ini akan menceriakan lagi hidup kita berdua. Aku masih lagi dalam proses mengenali dirinya namun kupasti dikau tetap teratas dihatiku selamanya.

No comments: