Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Sunday, June 19, 2011

Bowling

Bismillahirrahmanirrahim...

Semalam saya memenuhi ajakan teman-teman sepejabat untuk bermain bowling di The Mines. Turut serta adalah adik saya, MakTeh. Ia hanya perlawanan persahabatan untuk mengeratkan hubungan sesama kami dan tidak melibatkan pihak atasan. Teman-teman sepejabat saya ini memang rajin menganjurkan program yang dapat mengisi masa lapang dan mengeratkan tali silaturrahim. Cuma saya sahaja yang kadangkala tidak berkesempatan untuk menyertainya. Jika dulu, saya rajin juga menyertai badminton, futsal atau bola tampar tapi kini minat itu sudah berkurangan. Kini saya lebih minat kepada aktiviti seperti jogging dan berenang sahaja. Akhir-akhir ini pula saya terfikir tentang menunggang kuda :)

Sebelum

Selepas

Wajah seorang juara :p

Sebahagian teman-teman

MakTeh tunjuk skill

Giliran saya pula

Nama pemenang diumumkan

Ada orang lapar selepas perlawanan walaupun tak menang hadiah :)

Perlawanan bermula jam 2.30 petang melibatkan 3 pusingan. Saya hanya mensasarkan jatuhan pin minimum 100 pin dan mendapat 1 kali strike pada setiap pusingan. Meskipun ia hanya perlawanan persahabatan, saya perlu meletakkan sasaran untuk mencapai kepuasan sendiri. Semasa perlawanan pula, berlaku kesilapan teknikal menyebabkan bola tersangkut pada laluan dan memerlukan bantuan pihak pengurusan tempat bowling. Namun ia tidak mematahkan semangat kami untuk bermain sehingga akhir yang tamat pada jam 5 petang. Secara keseluruhannya, saya rasa seronok kerana dapat meluangkan masa bersama teman-teman dan juga MakTeh. Sebelum pulang, kami sempat singgah di KFC kerana MakTeh belum makan tengahari sebelum kami bermain bowling. Patutlah baling bola pun tak larat ye :)

No comments: