Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Monday, May 16, 2011

Malang Tidak Berbau

Bismillahirrahmanirrahim...

Benar kata orang, malang tidak berbau. Hari ini saya telah melaluinya tanpa saya menjangkanya. Ia berlaku seperti mimpi kepada saya. Hakikatnya, ia telah benar-benar berlaku. Jika diikutkan hati sudah tentu saya merasa sangat marah dan geram dengan pelakunya kerana tanpa semena-mena telah menyusahkan hidup saya. Namun apabila direnung sedalam-dalamnya, saya redha dengan ketentuanNya. Pasti ada hikmah di sebaliknya dan paling penting ia satu peringatan atau ketukan kepada saya agar menginsafi kesilapan yang telah dilakukan.

Justeru, dalam masa terdekat ini, saya akan sibuk ke beberapa tempat untuk menguruskannya. Memang memenatkan tetapi saya tiada pilihan. Ia harus diselesaikan dengan segera. Mujur juga ketua saya bertugas di luar pejabat selama seminggu. Harap saya mempunyai masa yang cukup untuk menyelesaikannya dengan segera. Dalam tempoh itu juga, blog saya juga mungkin akan sedikit terabai kerana fikiran saya agak sedikit terganggu dengan musibah terbaru ini.

Namun saya yakin, Allah pasti akan menimpakan dugaan atas kapasiti yang Dia tahu saya mampu untuk menanggungnya.

No comments: