Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Saturday, May 14, 2011

Datang Untuk Meraikan, Mengapa Menyusahkan?

Bismillahirrahmanirrahim...

Saya baru sahaja pulang dari meraikan kenduri perkahwinan teman seperjuangan dalam perkhidmatan yang telah dikenali sejak 6 tahun yang lalu. Majlis diadakan di dewan Kompleks Kejiranan Presint 9, Putrajaya. Saya telah berjanji untuk bertemu dengan 2 orang sahabat dan sama-sama menghadiri majlis tersebut. Saya tiba awal di sana dan hanya menunggu di dalam kereta sahaja. Menjadi kebiasaan, tempat meletak kenderaan tidak mencukupi terutama jika ada majlis yang dianjurkan di situ. Lalu saya berhenti di tepi laluan berhampiran yang merupakan jalan sehala. Namun saya sudah mengambilkira ruang agar tidak menghalang laluan kenderaan lain. Secara tiba-tiba, ada sebuah kenderaan yang datang dari arah bertentangan lalu memberhentikan kenderaan betul-betul di hadapan kereta saya. Pelik juga, takkan pula pemandu tu tidak perasan kepada papan tanda laluan sehala yang jelas tertera di situ. Lebih pelik, takkan pemandu tersebut tidak terfikir bagaimana dia ingin keluar daripada laluan tersebut nanti jika ada kenderaan lain pula yang meletak kenderaan di belakangnya? Aduh, saya pula yang terlebih fikir atas tindakan yang sungguh tidak patut itu. Niat untuk datang meraikan majlis tetapi mengapa perlu melakukan perkara yang boleh menyusahkan orang lain pula? Hairan sungguh dengan pemikiran sesetengah orang yang hanya memikirkan kemudahan untuk diri sendiri sahaja.

Kenderaan yang diletakkan melawan arus jalan sehala

Tidak lama kemudian, 2 sahabat yang dinanti tiba. Kami terus memasuki dewan dan menikmati hidangan yang disediakan. Seronok rasanya dapat bertemu dengan rakan-rakan lain yang pernah sama-sama melalui susah senang semasa berkursus selama 6 bulan di INTAN dulu.

Kepada sahabat saya, Adilah Hudzari, tahniah dan semoga berbahagia sehingga ke syurga.

Tahniah!

No comments: