Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Sunday, April 24, 2011

Ulangtahun

Bismillahirrahmanirrahim...

Bos Besar

Bos Kedua Besar

Potong Kek

Jamuan Ringan

22 April 2009 - Itu adalah tarikh penubuhan tempat saya berkhidmat sekarang dan tahun ini (22 April 2011) merupakan ulangtahun keduanya. Secara tiba-tiba, bos besar mengarahkan agar semua urusan mesyuarat pada hari tersebut ditunda kepada tarikh lain dan satu jamuan kecil akan diadakan untuk meraikannya. Pada sebelah pagi, satu majlis bacaan yaasin telah diadakan di surau dan pada sebelah petangnya pula diadakan majlis minum petang. Tersentuh pula saya mendengar ucapan ikhlas daripada bos besar kepada kami semua. Saya akui sememangnya cara bekerja di sini agak berbeza berbanding tempat saya sebelum ini. Beban kerja sememangnya agak berat jika dibandingkan dengan jumlah kakitangan yang mengendalikannya. Namun kami beruntung kerana cara pengurusan bos besar yang tidak menambahkan tekanan yang sedang dihadapi. Banyak perkara baru yang saya pelajari di sini terutama dalam menangani isu-isu sensitif yang melibatkan pihak awam dan swasta. Jika dulu saya hanya banyak berurusan dengan pihak awam sahaja, kini saya perlu menyesuaikan diri untuk berhadapan secara langsung dengan pihak swasta pula. Ia satu pengalaman baru yang amat saya hargai.

Alhamdulillah, hidangan jamuan ringan disediakan kepada kami sebelum kembali meneruskan tugasan seperti biasa.

No comments: